پارسا

بیداری روحانی در «ولز»

ما ایرانی‌های مسلمان زاده کاملا از قدرت کلام خدای زنده و حقیقی بی خبر هستیم. کلامی که در زمان اصلاحات کلیسا باعث شکوفایی تمدن اروپا و متعاقبا عظمت قاره تازه کشف شده آمریکا شد. هر وقت که خداوند کلیسای خودش را بیدارساخته و مبشرین کلامش را با روح قدوسش قدرتمند می سازد، حیاتی تازه به کلیسا داده می شود. علاوه بر این تاثیر بیداری روحانی بر جامعه نیز بسیار شگفتی آور است. رویدادی که مسلمین حتی به خواب هم آن را نمی بینند.

دکتر «ادوین اور» تاریخشناس و پژوهشگر فقید تاریخ بیداری روحانی در کتاب‌های تحقیقی خود به صورت مفصل به این شگفتی کار خداوند در کلیسا پرداخته و به گستردگی آن در نواحی مختلف دنیا اشاره کرده است. در این مقاله فقط یک پاراگراف را از یکی از کتابهایش ترجمه می کنیم تا خوانندگان با تاثیر مثبت و اخلاقی کتاب مقدس بر روی جامعه آشنا گردند. همچنین دعا کنند تا خدای زنده بار دیگر این باران رحمت را فرو ریزد؛ این بار بر مملکت فلک زده ایران.

«« تاریخ بیدار روحانی در ولز خارق‌العاده است؛ آغاز آن با دعای گروه انگشت شماری از مسیحیان بود که باعث شد تا دریچه‌های آسمان گشوده شده و به مدت ۲ سال کلیساهای ولز لبریز از جمعیت شدند. حدود صدهزار نفر در این مدت به خداوند عیسی مسیح ایمان آورده و به عضویت کلیساهای مختلف درآمده و اکثریت آنها تا به انتها نیز وفادار ماندند. مصرف مشروبات الکلی بلافاصله به نصف میزان معمول کاهش یافته و بسیاری از مشروب‌فروشی‌ها ورشکست شدند. میزان جرم و جنایت تا حدی افول کرده بود که به قضات دادگستری دستکش‌های سپید اهداء کردند؛ به نشانه این که هیچ موردی از قتل، ضرب و شتم، دزدی و یا تجاوز مشاهده نشده که نیاز به دادگاه بوده باشد. در بسیاری از مناطق نیروی پلیس بیکار شده بود. در معادن ذغال سنگ «توقف کاری» روی داد؛ نه به این علت که بین مدیر و کارگران معدن مشکلی بوجود آمده باشد بلکه چون عده زیادی از معدنچی‌های فحاش ایمان آورده و دیگر به اسب‌هایی که گاری حاوی ذغال سنگ را از معدن بیرون می کیشدند، فحش نمی دادند! در نتیجه حیوانات بی زبان (که فقط فحش شنیده بودند) منظور کارگران و سخنان بدون فحاشی را نمی‌فهمیدند و حمل و نقل گاری‌ها در معدن متوقف شده بود.»»

اتفاقی که در زمان بیداری روحانی روی می دهد دقیقا برعکس اتفاقی است که با روی آمدن حکومت اسلامی در جامعه روی می دهد. حتی تصور چنین تغییرات و برکاتی برای ما ممکن نیست. دعای ما این است که خداوند ما عیسی مسیح بار دیگر کلیسای خود را با روح القدس تدهین سازد تا عده زیادی از هم وطنان ما از قدرت تاریکی نجات یافته و به ملکوت پسر محبت خدا منتقل شوند.

نقل قول کوتاه از کتاب زیر گرفته شده است:
Evangelical Awakening In Eastern Asia. J.Edwin Orr. Bethany fellowship Inc. 1975 .pp 14

Exit mobile version